czwartek, 12 marca 2015

5 piosenkarzy, których warto znać

Już wieki nie pisałam nic związanego z muzyką, co wcale nie oznacza, że przestałam się nią mniej interesować - wręcz przeciwnie, co raz więcej spędzam czasu ze słuchawkami na uszach ;) Stworzona przeze mnie lista zawiera nazwiska piosenkarzy, do których zapałałam miłością już po pierwszej przesłuchanej piosence i od tej pory słucham nałogowo.

  

1. Tom Odell - Brytyjczyk, który swoimi doskonałymi kompozycjami granymi na pianinie, przesyconym emocjami głosem i szczerymi tekstami zyskał zarówno uznanie krytyków, jak i całe rzesze fanów. Jego piosenki są poruszające i trafiają prosto w serce. Wydaną przez niego płytę "Long Way Down" słucham wciąż z tym samym zaangażowaniem - mimo, że upłynęło już ponad 1,5 roku od daty jej premiery.
Moje ulubione utwory: "Another Love", "Can't Pretend", "Sense"


2. James Bay - odkryłam go oglądając teledyski w MTV Rock.  Również pochodzi z Wielkiej Brytanii, świetnie gra na gitarze i jeszcze lepiej śpiewa. Zyskał już sławę w swojej ojczyźnie, ale z takim osobistym urokiem ma szansę na międzynarodową karierę. Szczególnie, że po wydaniu 3 epek, przyszedł czas na większy album, "Chaos and The Calm", który ukaże się jeszcze w tym miesiącu! <3
Moje TOP3 utwory: "Hold Back The River", "Stealing Cars", "When We Were On Fire"


3. Paolo Nutini - szkocki piosenkarz z włoskimi korzeniami, którego mocno zachrypniętego głosu nie da się zapomnieć. Ma już na swoim koncie 4 albumy, pełne rockowo - soulowych utworów. Jego retro brzmienie idealnie współgra z urodą bad boya.
Moje ulubione utwory: "Iron Sky", "Jenny Don't Be Hasty", "Scream (Funk My Life Up)"


4. Damien Rice - irlandzki muzyk oraz kompozytor jest mistrzem w tworzeniu refleksyjnego nastroju. Ten 41- latek o wysokim wokalu z lekką chrypką wydał już 5 albumów, a jego utwory pojawiły się w różnych filmach i serialach np. w "Dr Housie"
Moje ulubione utwory: "I Don' t Want To Change You", "The Blower's Daughter", "My Favourite Faded Fantasy"


5. George Ezra - jest muzycznym objawieniem minionego roku, a jego kariera wciąż nabiera tempa. Nic dziwnego, gdyż czaruje swoim niezwykle głębokim głosem oraz prostymi, melodyjnymi utworami z pogranicza popu, bluesa i folku. Nawet sam Ian McKellan ( bardziej znany jako Gandalf lub Magneto ;)) docenił tego utalentowanego brytyjskiego artystę występując w teledysku do piosenki "Listen To The Man" :)
Moje ulubione utwory: "Budapest", "Blame It On Me", "Did You Hear The Rain"


I jak sądzicie? Można się w nich zakochać? ;)

zdjęcie: lastfm.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz