czwartek, 9 lipca 2015

Open'er Festival 2 VII 2015

Nie ma to jak udany początek wakacji! :) W 6 dni udało mi się zwiedzić 5 miast i być na drugim dniu Open'er Festival, o którym chcę Wam napisać słów kilka ;)


Impreza jest organizowana na gdyńskim lotnisku Kosakowo, więc przestrzeni nie brakuje. W tym roku postawiono 4 sceny + jeszcze jedną pod gdyńskim dworcem "otwartą" dla wszystkich. Mi najbardziej przypadła do gustu Tent Stage - można było się tam poczuć, jak w klubie ;)


Prócz tego na festiwalu znajdują się: kino, teatr, sklepy z hipsterskimi ciuchami, rożnego rodzaju foodtrucki, stoiska z napojami, strefy relaksu i artystyczne projekty, jak np. autobus cały w grafitti.



Oczywiście, najlepsze koncerty odbywają się na Main Stage i to tam najpierw skierowałam swoje kroki. Przyszłam w samą porę, bo akurat zaczynał się występ Tom'a Odell, drugi, na który najbardziej czekałam w tym dniu. I nie zawiodłam się! Brytyjczyk wraz z towarzyszącym mu zespołem, dał z siebie wszystko. Zagrali kilka mniej znanych utworów, ale oczywiście nie zabrakło tych najważniejszych hitów, jak "Another Love".
Na kolejny koncert pobiegłam do Tent Stage. Grali Fisz Emade Tworzywo. Było ok, ale bez szału.
(Z tych dwóch koncertów nie mam zdjęć, wybaczcie moje gapiostwo :*)

Potem miałam trochę czasu żeby powłóczyć się po festiwalowym miasteczku, coś zjeść i się napić. Ceny? 8 zł za piwo, 20 zł za hamburgera - ogólnie, znośnie. Można było płacić specjalnymi kuponami, na które wcześniej wymieniało się gotówkę lub kartą Master Card.

Kolejny koncert, znów na Tent Stage, dali Eagles Of Death Metal. Energia + doskonały kontakt z publicznością - tak w skrócie można opisać ich występ. Szkoda, że bawiłam się tam tylko 30 minut., bo...

...poszłam pod Main Stage zająć sobie dobrą miejscówkę na The Libertines. Czego się nie robi, dla ukochanego zespołu, prawda? ;) Udało się, znalazłam wolne miejsce przy bocznej barierce z doskonałym widokiem na scenę. Jak było na koncercie tej kultowej brytyjskiej kapeli? PRZECUDOWNIE! Była i energia, i emocje, i idealne brzmienie, i szał pod sceną włącznie z ludźmi "na fali" i odbijaniem dmuchanej orki przyniesionej przez kogoś z tłumu. I był duet Pete&Carl w doskonałej w formie: Doherty w swoim nieodłączonym wełnianym kapeluszu plujący sokiem (?) na Barat'a, który odwdzięczył mu się głośnym "Fuck off!", a za kilka chwil akompaniował mu na keyboardzie do "You're My Waterloo". Oczywiście nie zabrakło też wspólnego śpiewania do mikrofonu i głębokiego patrzenia sobie w oczy w wykonaniu tych dwóch przyjaciół "na dobre i na złe". W ciągu niecałych 90 minut The Libertines zagrali swoje najlepsze piosenki (z wyjątkiem "What Became Of The Likely Lads" :P) wraz z niedawno opublikowanym utworem "Gunga Din" z ich najnowszej płyty, która ma się ukazać we wrześniu. Od przyjazdu słucham tego kawałka na okrągło <3


Po tak emocjonującym występie zaszyłam się na chwilę w Opener'owym kinie, gdzie akurat leciał jakiś hipsterski film. Zanim jednak połapałam się, o co w nim chodzi, przyjaciółka namówiła mnie na kolejny koncert na Main Stage - w wykonaniu grupy Major Lazer. Muzycznie zupełnie nie mój klimat, ale naprawdę świetnie się na nich bawiłam. To była po prostu jedna, ogromna impreza z tancerkami, confetti, laserami i głównym producentem, Diplo toczącym się w plastikowej kuli po rozszalałym tłumie.


Urwałyśmy się jednak z przyjaciółką w połowie tego show, by dołączyć do tłumu pod Tent Stage, gdzie grali Curly Heads. Bo koniec końców kocham rocka, a nie elektronikę ^^ Chłopcy grali, jak jeden, zsynchronizowany organizm, a wokalista, Dawid Podsiadło, czarował swoim głosem, lokami i tekstami w stylu: "Uważajcie, żeby się o coś nie potknąć, bo jest ciemno".


Ogólnie Open'er Festival skradł moje serce, a 2 VII 2015r. na długo pozostanie w mej pamięci :)

2 komentarze:

  1. Sama zawsze marzyłam o Open'erze, bo co roku widzę artystów, których naprawdę chciałabym zobaczyć i posłuchać na żywo, ale cóż... na razie mogę tylko marzyć. Może kiedyś to zmienię :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę trzymać kciuki, żeby Ci się udało :)

      Usuń