czwartek, 20 marca 2014

Pleśniak

Nazwa tego ciasta nie zachęca do zjedzenia go, ale uwierzcie mi, jest naprawdę pyszne i warte spróbowania :) Przepis na pleśniaka znalazłam na...opakowaniu proszku do pieczenia i lekko zmodyfikowałam, by był jeszcze lepszy ^^


Składniki:
* 4 żółtka
* 4 białka ( w temperaturze pokojowej)
* 3 szklanki mąki
* 1 szklanka cukru
* 1 łyżka kakao
* 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
* 250 g miękkiego masła roślinnego lub margaryny 
* ok. pół słoika dżemu
* sól

Żółtka zagniatamy z mąką, proszkiem do pieczenia, szczyptą soli i margaryną/masłem roślinnym. Gotowe ciasto dzielimy na 3 części. Jedną wkładamy do lodówki, drugą do zamrażarki, a trzecią łączymy z kakao i również w folii chowamy do zamrażarki. Małą prostokątną blachę wykładamy papierem do pieczenia. Po ok. pół godzinie wyjmujemy ciasto z lodówki,  rozwałkowujemy na grubość 1,5 cm na oprószonej mąką stolnicy, a następnie "wyklejamy" nim spód blachy. Na to kładziemy dżem - ja użyłam truskawkowego, ale jak ktoś woli mniej słodką wersją to polecam wiśniowy. Potem dodajemy kolejne warstwy: startą na tarce kakaową część ciasta, ubite z cukrem białka, a na koniec starte jasne ciasto. Wkładamy pleśniaka do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na ok. 40 min. Po tym czsie sprawdzamy drewnianym patyczkiem czy jest gotowy i jeśli tak, to wyjmujemy, czekamy kilka minut aż wystygnie i zjadamy :D Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz