wtorek, 12 listopada 2013

"Przewrotny Plan" Philip Kerr

Minione 3 dni wolnego postanowiłam wykorzystać tym razem nie na oglądanie filmów, ale na przeczytanie jakiejś wciągającej powieści. Wybór padł na thriller "Przewrotny Plan" Philip'a Kerr'a, który zdobyłam na Targach Książki.


Historia zaczyna się od tego, że były milioner Bob Clarenco z powodu pewnego incydentu dowiaduje się o istnieniu niejakiej Eve Merlini - restauratorki, a kiedyś wojskowej. Z jej pomocą oraz kilku innych współpracowników postanawia zrealizować śmiały plan odzyskania swojego majątku, który stracił w wyniku krachu na giełdzie i katastrofy World Trade Center. Chce wziąć jako zakładników 21 najbogatszych amerykańskich biznesmenów, którzy spotykają się na dorocznym zjeździe miliarderów w willi w Nowym Meksyku. Nie spodziewa się jednak, że wiele rzeczy wymsknie się spod kontroli i to on, Eva i ich drużyna mogą znaleźć się w tarapatach...

Już po pierwszym rozdziale wiedziałam, że ta powieść nie będzie nudna. Jest dynamiczna, od początku się coś dzieje i tak jest przez większość fabuły. Podobają mi się nagłe zwroty akcji i to, że książka zawiera koleje losów różnych bohaterów mających jakiś związek z wydarzeniami w Nowym Meksyku np. policjanta, dziennikarki. Po za tym dzięki "Przewrotnemu Planowi" dowiedziałam się jak wygląda funkcjonowanie giełdy, która ma wielki wpływ na życie postaci. Jeszcze jedna ważna rzecz: to nie jest powieść sensacyjna, która ma jedynie trzymać w napięciu czytelnika - choć i to udało się autorowi ;) Zmusza również do refleksji nad znaczeniem pieniądza w życiu człowieka i w obecnym świecie.


"Przewrotny Plan" czyta się z zapartym tchem i do ostatniego rozdziału tak naprawdę nie wiadomo jak cała historia sie potoczy. Cieszę się, że moja intuicja mnie nie zawiodła przy wyborze tej książki :)

zdjęcie: www.empik.com


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz