sobota, 2 listopada 2013

Wernisaż w Galerii Pauza

W miniony czwartek wieczorem udałam sie na wernisaż mojej znajomej w krakowskiej Galerii Pauza. Były tam wystawione jej fotografie z serii "Dziękczynienie".


Artystka nazywa się Natalia Wiernik i ma 24 lata. Skończyła studia magisterskie w pracowni Fotografii I na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie i aktualnie jest na studiach doktoranckich. W kwietniu tego roku zdobyła tytuł laureata w prestiżowym konkursie Sony World Photogrpahy Awards 2013 za swoją serię pt. "Protagonists", której w niekonwencjonalny sposób ukazuje rodzinę. Pod spodem: właściciel Galerii Pauza z autorką wystawionych prac.

Co takiego niezwykłego jest w fotografiach Natalii? Połączenie wzorzystego tła i fotografowanych obiektów, które stapiają się w jedną całość. Przez to jej prace przypominają bardziej obrazy niz zdjęcia.


Seria "Dziękczynienie" ukazuje przede wszystkim przedmioty codziennego użytku. Oglądając ją na tle białych ścian miałam wrażenie  jakbym zaglądała przez wyrwy w ścianie do innych pomieszczeń. Najbardziej przypadła mi do gustu praca z królikiem siedzącym na fotelu, dająca wrażenie trójwymiarowości.


Warto obejrzeć zdjęcia Natalii na żywo, bo są pomysłowe, hipnotyzujące i potrafią zwodzić widza np. tło wygląda ja prawdziwa tkanina powieszona w ramce. W Galerii Pauza można je oglądać do 24.11.2013 r.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz