niedziela, 13 października 2013

Spotkanie z Trudi Canavan

W piątek 11 października w krakowskim Empiku w Bonarce odbyło się spotkanie z Trudi Canavan - autorką takich serii fantasy jak: "Trylogia Czarnego Maga" czy "Era Pięciorga". Z powodu szalonego weekendu piszę o tym dopiero teraz, ale uwierzcie mi, wczśniej nie byłam w stanie ;)

Fanką australijskiej autorki zostałam w te wakacji po przeczytaniu "Gildii Magów" , "Nowicjuszki" i "Wielkiego Mistrza". Mam w planach zabrać się za pozostałe trylogie, ale niestety, lektury szkolne proszą się o pierwszeństwo :P Na sptkanie w Empiku przyszło naprawdę sporo osób co możecie po części zobaczyć na zdjęciu poniżej:

Na początku przeprowadzono krótki wywiad z autorką. Okazała się być bardzo miłą i bezpośrednią osobą. Opowiadała m.in. o tym, że zarówno zaletą jak i wadą bycia pisarzem jest to, że można pracować w skupieniu i samotności oraz że najlepsze książki fantasy to takie, które są i rozrywką i niosą jakieś przesłanie. Zdradziła też szczegóły dotyczące jej kolejnej serii "Millenium's Rule", której pierwsza część ukaże sie w przyszłm roku. Akcja będzie się rozgrywać w wymyślonym wszechświecie, a fabuła zostanie podzielona pomiędzy 2 głownych bohaterów. Pierwszy z nich - mag-archeolog odkryje książkę, w której po otwarciu pojawiają się słowa i która posiada jakby własną osobowość. Drugą postacią będzie dziewczyna z bogatego domu żyjąca w świecie, gdzie magia jest ogólnie zakazana. Zostaje wysłana na nauki w świątyni, której kapłani, jako jedyni mogą praktykowac tę sztukę. Pewnego dnia wracając z zajęć zostaje porwana przez człowieka nielegalnie używającego magii.


W wywadzie była też mowa o filmie na podstawie "Trylogii Czarnego Maga". Niestety nie doszło do porozumienia w sprawie ekranizacji tych powieści :( Autorka za to powiedziała, że chętnie widziałaby tę serię jako animowany serial ;)

Po tej rozmowie z autorką przyszedł czas na rozdawanie autografów. Ja wystałam ok.godziny w kolejce, ale mam podpis z dedykacją oraz wspólne zdjęcie z Trudi <3 :


Dla mnie to było pierwsze takie spotkanie z pisarzem i okazało się ciekawym przeżyciem. Mam też w planach zdobyć autograf Wojciecha Cejrowskiego na Targach Książki w Krakowie, które odbędą się za niecałe 2 tygodnie. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz